Керівництва ведучого для AD&D та BX досить детально пояснюють, як готувати підземелля та дику місцевість. А ось з містами там якось не склалося. Спробую заповнити цей прикрий пробіл та продемонструвати на конкретному прикладі, як можна готувати міста для фентезі-кампанії. Принаймні, як це роблю я.
Спочатку місто треба розмістити на загальній мапі. Важливі фактори – доступ до води, торгівельні шляхи та кілька невеличких селищ поряд, які це місто годують. Якщо сумніваєтесь – ставте місто на річці або на морському узбережжі, але загалом це все просто та очевидно, і гадаю, нема сенсу на цьому затримуватись.
Ось, наприклад, місто Долмвей з Labyrinth Lord. Буду використовувати його в якості прикладу. 1 гекс на цій мапі – 10 миль, тому поруч з містом немає інших селищ – вони в тому ж гексі. |
Також було б непогано прикинути кількість населення в місті. Це вже залежить від умов вашого сеттингу. Про Долмвей в LL написано наступне:
Dolmvay: This town is the largest in the Duchy of Valnwall. It has a population of 14,500, including the city itself and small surrounding settlements. An army of 1,400 individuals is stationed here, and patrols the nearby areas. A larger army of 9,000 can be recruited in a crisis. The city is a major seaport, and is situated on the banks of a major river.
(Щоб ви розуміли – це вся інформація, яка є в книзі про Долмвей, тому далі я вже справді буду демонструвати власний процес підготовки).
Міста можуть виконувати різні ролі у вашій кампанії. Місто може бути головною локацією кампанії, де відбувається більшість пригод, а може бути просто базою для героїв, де їх цікавить лише відпочинок та можливість закупити екіпіровку. І залежно від цієї ролі, містам потрібен різний рівень детальності.
За кількістю потрібної підготовки я відрізняю три рівні детальності.
1. Місто як база
В цьому випадку всі пригоди та головні події відбуваються за межами міста. В самому місті герої лише відпочивають між експедиціями.
Що потрібно підготовити:
- мапу міста (опціонально для цього рівня, але бажано)
- список сервісів з головними NPC (магазини, храми, пошук найманців, міста для збору інформації)
- найманців
- таблицю пліток
- загальну інформацію про владу міста
- місцеву стражу та її реакції
- інформацію про транспорт (якщо це порт – то куди можна уплити; куди ходять каравани)
- таблицю подій та енкаунтерів у місті (дуже опціонально – лише в тому випадку, якщо ви все ж бажаєте додати якихось подій)
2. Місто як повноцінна локація
Місто зберігає свою функцію бази, але тут вже можливі якісь події, більше взаємодії з NPC, і в місті є можливість для одній-двох пригод (тобто пригодницька локація або ситуація).
Що потрібно підготовити:
- все теж, що й на минулому рівні, але мапа міста обов’язкова
- загальну інформацію про впливові групи в місті: правителя, благородні роди, торгівельні дома, гільдії крадіїв і все таке інше
- загальну таблицю енкаунтерів для міста
- одну чи дві пригодницькі локації (або ситуації)
3. Місто як ключова локація
В цьому випадку місто вже стає однією з головних локації кампанії, де відбувається чимало подій та пригод.
Що потрібно підготовити:
- підготовка не дуже відрізняється від минулого рівня, але в цьому випадку ми розбиваємо місто на квартали та детально готуємо кожен квартал – робимо окремі таблиці енкаутерів для кварталів та в кожнім кварталі розміщуємо пригоди
Можна ще виділити четвертий рівень – міська кампанія. В цьому випадку події відбуваються переважно в місті, а пригоди за його межами трапляються не так часто. Але принципово він нічим не відрізняється від рівня 3. Лише місто потрібно досить велике.
Ці рівні дуже легко масштабуються. Ви можете почати з першого рівня, а потім додати детальності до вашого міста. Єдине, що потрібно мати на увазі заздалегідь – це масштаб міської мапи. Якщо ви оберете не дуже детальну мапу, то потім її буде складно переробити.
В наступній частині (якщо я дійсно її напишу) почнемо вже готувати місто по-справжньому.