26 лютого 2023

Мій топ-5 авторів олдскульних пригод

Я прийшов в OSR, захопившись модулями Зака Сміта та Патріка Стюарта. Через пару років їх модулі почали вважати початком арт-панку.

Але, занурившись в OSR та розробку пригод, з часом я охолонув до творчості Сміта та Стюарта. Зараз мені більш подобаються інші автори. Частіше за все вони не на слуху (за винятком визнаних класиків), але на мою думку їх пригоди глибші та цікавіші, ніж в артпанків, Гевіна Нормана, Джеймса Раггі та інших.

У випадковому порядку...

Гарі Гігакс (Gary Gygax)

Що тут сказати? Дід знав, що таке справжні пригоди. За сучасних стандартів його модулі здаються дуже непривабливими. Їх важко і нецікаво читати. Але модулі -- то не художня література, і як генератори геймплею, вони працюють відмінно.

Женелль Жак (Jennell Jaquays)

Caverns of Thracia та Dark Tower -- це безсмертна класика та мастер-класс олдскульного дизайну.

Меттью Фінч (Matt Finch)

Дядько Мэтт в першу чергу відомий OSR-спільноті як співавтор OSRIC та автор Swords & Wizardry. І, звичайно, автор (прикро) відомого A Quick Primer for Old School Gaming. Але в нього вистачає і дуже потужних робіт у форматі пригодницьких модулів. Найвідоміші з них -- це The Pod-Caverns of the Sinister Shroom, The Spire of Iron and Crystal, Rappan Athuk, Tomb of Iron God. Ще я рекомендую звернути увагу на Сyclopean Deeps, Demonspore та Rogues in Remballo.

Ентоні Хьюсо (Anthony Huso)

Навряд чи ви чули про модулі Ентоні Хьюсо, але з його роботами майже напевно знайомі. Ентоні працював над серією комп'ютерних ігор Dishonored на посаді дизайнера рівнів. Хоча його AD&D-модулі не користуються такою ж відомістю, вони заслуговують вашої уваги на усі 100%.

Габор Люкс ака Мелан (Gabor Lux aka Melan)
Я досить часто згадую Мелана (ось і ось, наприклад). Його роботи мали великий вплив на мої власні модулі.

Здається, це все. Вклався рівно у п'ять пунктів. Звичайно, цікавих авторів в OSR набагато більше, але я згадав тих, на кого рівняюся сам. А якщо когось і забув - що ж, буде привід написати другу частину топу.