Гекскроул – такий формат гри, в якому партія досліджує місцевість, розбиту на гекси. Але це в теорії. На практиці справжні, живі ігри не завжди дотримуються одного формату. Ще складніше, коли мова йде про ігрові матеріали – готові модулі, кампанії тощо. Якщо модуль містить мапу з гексами, чи робить його це автоматично гекскроулом?
Старі редакції насправді не використовували терміни «гекскроул», «данжекроул» чи «урбанкроул». Замість них були «пригоди»: «Dungeon adventures», «Wilderness adventures», «City adventures». І це здається мені більш вдалим варіантом, бо зараз інує певна плутанина з термінами. Гексові мапи використовують для пригод, які дуже сильно відрізняються за своїм форматом та змістом, і коли людина просить порекомендувати їй гекскроул, ти не знаєш, що вона має на увазі – готову пригоду в дикій місцевості, кампанію-пісочницю або взагалі щось інше.
Тому я склав перелік різних типів гекскроула, які здаються мені більш-менш поширеними. Можливо, це внесе певну ясність в розмови про гекскроул.